Hälsokosten är ett kunskapsdrivet företag som brinner för hälsokost. Med ett omni-perspektiv skapade vi en e-handel som andas personligt engagemang och omtanke.

De fysiska butikerna och den etablerade kundbasen var en viktig aspekt att gifta in i projektet. Så även den stora kunskapskälla som efter många år i branschen samlats i det familjebaserade företaget Hälsokosten. Därför vässade vi hjärnorna och dammade av tangentbordet, och skred till verket.

Kunskap, prisvärt, kvalitetsprodukter

Många fina ledord skulle få plats och kundresan var som alltid i fokus.

  • E-handel
  • Norce
  • Webbdesign

Kunskapsdrivet företag som brinner för hälsokost

På inspirationssidorna jobbar hälsokosten ständigt med nya tips, idéer och råd om hur deras produkter kan användas för att uppnå bästa effekt. För vem älskar inte härliga recept, produkttips och det senaste kring forskning inom hälsa? Såklart också presenterat snyggt -och mobilanpassat.

Andelen besökare som använder en mobil enhet har under flera år haft en stadigt uppåtgående kurva. För de flesta e-handlare är fördelningen ofta 80% mobilanvändare mot 20% i desktop. Därför har vi i flera led utvecklat vår grundstruktur mot en allt mer mobilanpassad UX. För även om mobile first länge varit ett närvarande perspektiv är det många gånger designen i desktop som får mest uppmärksamhet i projekten. Något vi nu till viss del vänt på.

Ny webbshop i Norce Flight

Hälsokosten har tidigare haft affärsförbindelser med Jetshop. Men nu var det dags för dem att skapa sin helt egna shop på Norces frontend Flight.

Nyfiken på vår partner in crime? Då kan du läsa mer om hur vi jobbar med e-handelsproffsen på Norce här.

Besök sidan
hälsokosten