Om projektet
Nu optimerar vi e-handeln på den norska marknaden. Vi är glada över att vi nu får vara en del av att utveckla e-handeln för våra grannar i väst. Först ut av våra nya norska kunder blev Hekta på tur. Här mötte vi ett otroligt jordnära och engagerat gäng med brinnande passion för friluftsliv. Den norska marknaden blomstrar för aktörer med anknytning till naturen, inte minst i tider med begränsad rörelsefrihet. Då är kombinationen e-handel och friluftliv verkligen ett vinnande koncept.
Hekta på tur är väl insatta i den tekniska utvecklingen och alltid öppna för att implementera förbättringar på sin shop. Det var därför såklart ett naturligt val att satsa på att optimera prestandan med ny design på Jetshop Flight. Användarvänligheten stod i fokus i framtagandet av den nya designen. Attributsväljare och viktiga tillbehör behövde lyftas med tydlig navigering och genomtänkta visuella element. Givetvis behövde också det inspirerande bildmaterialet som naturen bjuder oss på få stort utrymme. Utan att stjäla uppmärksamheten från navigering och konvertering.
- E-handel
- Jetshop
- Webbdesign
WordPress och Jetshop Flight
Ny funktionalitet för hantering av innehåll var en utmanande del i projektet. Med en del externa skribenter var det inte ett alternativ för Hekta på tur att nyttja Jetshops gränssnitt för blogginlägg då denna är integrerad med administrering av hela shopens innehåll. Vi byggde därför en koppling för att lyfta in allt innehåll från ett WordPresskonto till shopen. Nyfiken på vår partner in crime? Här kan du läsa mer om hur vi jobbar med e-handel med Jetshop.
Själva har vi aldrig fått till det med någon vidare trivsam tältupplevelse. Alltid blir det för kallt, för varmt, för knöligt. Eller också blir det invasion av diverse småkryp. Men kanske kan vi få till det efter alla timmar med Hekta på turs väl underbyggda innehåll i bloggen. För det verkar bara handla om att hitta rätt sovsäck, liggunderlag och alla andra tillbehör och gadgets vi inte visste fanns.
Besök sidan